Avenged Sevenfold, Scandinavium.
Den 24:e juni kom dom ut på scenen igen, 7 månader efter senaste konserten i Sverige. Dom tog oss med storm och bjöd på en otrolig konsert. Läs mer »
Den 24:e juni kom dom ut på scenen igen, 7 månader efter senaste konserten i Sverige. Dom tog oss med storm och bjöd på en otrolig konsert. Läs mer »
Hail to the King is the upcoming sixth studio album by Avenged Sevenfold, and will be released in late August 2013. This marks the first album with new drummer Arin Ilejay who joined the band as a touring drummer in 2011 before becoming an official member in 2013. This is also the first Avenged Sevenfold album without any musical contributions from the band's late drummer, Jimmy "The Rev" Sullivan. Läs mer »
För fyra år sen på dagen förlorade världen en av jorden mest speciella trummisar. Han var inte bara en trummis för många av oss och speciellt inte för bandet. Han var mycket mer än så. Läs mer »
För några ynka dagar sen släpptes videon till låten Hail to the King! Enkel men typiskt Avenged Sevenfold! Läs mer »
Så länge som vi väntat! Och för ett x antal dagar sen kom den, Avenged Sevenfolds nya låt, Carry On! Läs mer »
Zacky har nu tagit sig an den första uppsättningen av frågor ställda av Avenged Sevenfold fans! Läs mer »
Här kommer en liten intervju på Zacky Vengeance, gjord av Frank Iero från My Chemical Romance Läs mer »
Brian Elwin Haner Jr, eller mer känd som Synyster Gates för oss Avenged Sevenfold fans.. Läs mer »
Den 8/11 - 2013 satte Avenged Sevenfold äntligen fötterna på Svensk mark igen! Efter lång väntan var det många som fick se dom igen men även många som såg dom första gången! Var du där? Tveka inte att bifoga bilder! Läs mer »
Mycket händer på Avenged Sevenfold fronten men man får inte veta så himla mycket om det. Men småsaker släpps titt som tätt. Just nu väntar alla spänt på att klockan på The Seventh Lair ska ticka ut... Läs mer »
Frontman M Shadows has told Kerrang! that the band are set for a break… to write their new record! Läs mer »
Bandet har vuxit extremt sedan de började bli stora. Men när var de egentligen som bäst? Läs mer »
När jag satt och kollade igenom min mail hittade jag detta. Läs och försök att inte gråta, jag kan säga att jag inte klarade det! Läs mer »