Annons:
Etikettoff-topic
Läst 751 ggr
AmandaChristina
3/17/12, 2:43 PM

Ni som gillar hundar

Jag ska vara en av de farligaste hundarna tydligen. Jag är en renrasig amerikansk pitbullterrier, importerad från USA. Jag kan visa att jag är renrasig för jag har en stamtavla hemma som är så lång som sex generationer.
Jag finns på jorden av en anledning: för att ni skapade mig! Och ju farligare ni gör mig, desto fler av min ras hamnar i fel händer. I händer som lär oss fel saker.
Vi vet inget om kamp förrän ni lär oss!
Vi är av rasen terrier – det betyder att vi har en vilja som är starkare och större än vissa andra rasers. Men det gör oss inte till onda hundar!
Rädslan för oss är det som gör oss onda. Rädslan att vi är farliga är det som gör oss farliga.

Vi finns här för att ni skapade oss och för att ni ville ha oss här. Men när ni börjar tappa kontrollen över det ni skapat, föraktar ni oss och tänker inte på konsekvenserna av det föraktet.
Vi är kanske utmärkta för kamp då vi har en smidig kropp, bra storlek, relativt stort gap, tjock hud och kort hår. Men även om vi vore den ultimata kamphunden är det på oss det gör ont. De är vi som får ta alla smällar, alla sår och alla bett. Det är vi som får sitta i burar, får dåligt med mat, inte får besöka veterinären när vi har ont och ofta lämnas i skogen för att dö.
Jag var inte född till det där och jag har tur. Jag har tur som sluppit kamphundarnas hems­ka värld.
En kamphund är ingen ras, en kamphund är en hund som hamnat i fel händer och blivit tränad till att göra något den tror är rätt, för att ni lärt dem det. Alla hundar kan bli kamphundar, det handlar bara om träning. Hur ska vi veta vad som är rätt och vad som är fel? Vi är hundar!

Vi är människans bästa vän. Och ändå sviker ni vår blinda tillit och vår villkorslösa kärlek.
Ni gör oss till något vi inte är, bara för att ni kan. Bara för att ni har makten att göra det – makten att slå oss, ta bort oss, sätta på oss el-halsband, halsband med piggar inåt, munkorg? ja, säg allt ni människor har kommit på för oss hundar, bara för att kunna hålla kvar just den makten.
Jag är inte född till kamp! Vi blir bara det ni valde att göra oss till! Och ju farligare ni gör oss, ju räddare ni blir för oss, desto mer makt ger ni åt fel händer!
Låt oss nu ha en tyst minut för alla hundar som används eller har använts i kamp. Och för alla djur som far illa på grund av er människor.

Bimbo 
amerikansk pitbullterrier

Annons:
DeniceP
3/17/12, 4:03 PM
#1

so true!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

AmandaChristina
3/17/12, 4:59 PM
#2

Folk är ju så jädra efterblivna och snackar om "farliga raser", de existerar inte >.<

DeniceP
3/17/12, 5:06 PM
#3

Nej, men folk är lite efter!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

EternalWinter
3/17/12, 8:38 PM
#4

#2 True dat! Finns inga farliga raser..bara olämpliga ägere.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

AmandaChristina
3/17/12, 9:13 PM
#5

#3 Ooohja o.O
#4 Tyvärr finns det alldeles för många olämpliga ägare, och många som jag känner skaffar för de är coolt eller bara för att… Inte många som förstår hur mycket energi en hund har..

JLNordin
3/30/12, 6:55 PM
#6

Så sant och hemskt

Annons:
Upp till toppen
Annons: